fredag den 25. februar 2011

Helt fra bunden - næsten.

Lige nu, sidder jeg og strikker på "en halsklud". Mønsteret hedder Woodland, og jeg har downloadet det ovre hos Anne.
Garnet, det har jeg selv lavet. Det vil sige, jeg har ikke klippet fåret, og jeg har heller ikke selv kartet ulden. Ulden købte jeg på uldfestival i Saltum. Det er en merino/silke-blanding.
I sommeren 2008, som var dejlig og varm, sad jeg ude på terrassen og spandt garnet på min elektriske rok, som Thorkild engang lavede til mig.

Jeg spandt i mange år mit garn på denne rok, som blev købt antikvarisk.







 Det gik nogenlunde, men det var hårdt for benene/fødderne, at sidde dér i mange timer og "rokke".
Min julegave i 1983, var en elektrisk rok, som Thorkild havde udtænkt. Drivkraften - en gammel symaskinemotor!! - Singer!!- of cause.







 













Det fungerede godt. Men der var en stor ulempe - det er en maskine, og den larmer - på en ikke særligt hyggelig måde. Derfor har jeg ikke brugt den særligt meget.
Men den fandt jeg frem dér i sommeren 2008, og så spandt jeg ellers en masse garn - godt og skidt. Det "skidte" røg i skraldespanden i et sjældent og kort øjeblik af klarsyn. Det gode, det er dét jeg sidder og strikker med nu.












Jeg tager det i små bidder, for jeg er ikke ret god til at huske mønsterrapporter.

2 kommentarer:

  1. Whau! Den er smart, den syngende rok, og hvor er det lækkert, garnet.
    Sikke farver, og tyndt og fint.
    Det bliver et rigtig smukt Woodland (den har jeg også downloaded engang).

    SvarSlet
  2. Det er vel nok en dejlig læser jeg har.
    - Tak Ann!!
    Jeg er lidt i tvivl, om det er synd for det smukke mønster, at jeg bruger farveskiftende garn?

    SvarSlet