mandag den 14. februar 2011

Noget om fodbold og kager og fisk.

Her kommer ingen opskrifter - slet ikke!
Henrik, min svigersøn, har lige haft fødselsdag. Han ønskede sig bl.a. en fodboldkage i fødselsdagsgave, og hans søde kone, Louise, skulle jo lave den, og det kan hun også. Se bare:


Den nederste kage "fodboldbanen" var banankage. Bolden var chokoladekage, men lag af hvid chokolade og blåbærmos.
Laura ville også lave kage til far, og da han også er meget interesseret i fisk, så skulle det være en fiskekage.




Kagen smagte ikke særligt meget af fisk, men der var også rigtig meget chokolade i den. Laura er syv år, hun lavede selv de søde klumpfisk og tangen, og hun skrev selv teksten på kagen.
Vi kunne næsten ikke få os til, at skære i de fine kager. Men vi gjorde det, og de smagte dejligt begge to.




4 kommentarer:

  1. Hvor er de flotte. Hun er da ikke konditor vel?
    Laura må da være særligt fremmelig af sin alder ;-)

    SvarSlet
  2. Louise er grafiker. Jeg ved ikke hvad man ellers forventer af en 7-årigs tegninger, men jeg synes også hun er dygtig,jeg kan godt lide hendes streg. Hun forstår at begrænse sig, så det ikke bliver overmalet, og det er en god evne. Jeg glæder mig til at se hendes udvikling, også på tegneområdet.

    SvarSlet
  3. Ja, hun udtrykker sig netop meget grafisk og klart. Mon hun har set mor'en arbejde eller måske er talentet genetisk......

    SvarSlet
  4. Jamen, det er da helt klart genetisk!!!

    SvarSlet