torsdag den 2. juni 2011

Skiftedag

Det var dagen i går, der var skiftedag.
For da skiftede årstiden fra forår til sommer - og vejret er da også blevet lunere og mere behageligt at være ude i.

Så var det også skiftedag for denne lille grimme ting, som jeg har haft så god gavn af i mange år.


De kan ikke tælles, de kilometer, jeg har drejet på det lille åndssvage håndtag, så den lavede piruetter og forvandlede fed til nøgler.

Nu er hende her kommet til huse.

-Og hun danser meget bedre!!
-Hun ser også meget bedre ud, så hun får lov til at stå fremme hele tiden.


Det er gedigent håndværk, skal jeg hilse og sige, ingen vaklen i geledderne nogen steder overhovedet. Fremstillet i smukt ahorn-træ.
Den kan stilles på alle leder og kanter - monteres på et hjørne, hvis det er det man vil.


Jeg har ikke gjort det her, men det er muligt at montere en holder på siden. Der er gummi under maskinen, så den ikke glider på bordet.
Selve "armen" hvor garnet sidder, kan nemt drejes 180 grader på holderen, men den kan også drejes, så der bliver større modstand, og garnet bliver vundet strammere op.



-og så det dejlige hånd-tag, som man kan tage fat i med sin hånd, og ikke kun to fingre, som på forgængeren.
Jeg er umådelig tilfreds med min nye danserinde, som bestiller mere, med mindre arbejde af mig (det er en meget vigtig funktion) og jeg går ind og kigger på hende en gang imellem, fordi hun er så pæn!!

Danserinden er købt hos Garnudsalg i Gug.

6 kommentarer:

  1. Det er virkelig en dejlig gedigen ting! Jeg har også et godt øje til den - netop fordi den også er pæn at se på:-)

    SvarSlet
  2. Jeg synes, at det apparat er så smukt, Mona og så arbejder det upåklageligt. Det er virkelig sådan en luksusting. Det ved jeg godt, men vi holder jo af, at værktøjet er i orden. Det er dette her virkelig, så det glæder mig, at du også synes det :-)

    SvarSlet
  3. Hold da op! Hun er da noget af en håndværker - en kunsthåndværker, der kan lidt af hvert. Hende har jeg aldrig mødt før.
    Du ved - nogen er til det hårde slid og står på langrend, andre er til Tivoli og gider kun at stå slalom.
    Jeg har en af de engelske elektriske. Den er grim og jeg er doven.
    Tillykke med din smukke danserinde, der arbejder gelinde, og også holder dine armmuskler ved lige :-)

    SvarSlet
  4. Den er pæn Irene, og så spinder den så dejligt.

    SvarSlet
  5. Jeg er rigtig glad for den Liselotte. Heldigvis er jeg ikke den eneste her i huset, som synes det var et rigtig godt bytte jeg gjorde dér.

    SvarSlet
  6. Ja, hun er en kunsthåndværker. Man kan også få hende med strøm - hvis det var noget - når du nu er så doven Ann ;-)

    SvarSlet