lørdag den 17. marts 2012

Så blev der hvidt igen.


Jeg har nemlig malet stuen og køkkenet og badeværelset
-lofter og vægge.
Da vi I sin tid købte huset , satte vi det I stand fra kælder til kvist.
Det var muligt, fordi vi købte det før vi havde fået solgt vores gamle hus.
Der blev gået grundigt til værks, alt tapet blev dampet af og sætningsrevner pudset op, der var mange og de var store, for huset er bygget på en skrænt.
Der blev tapetseret med væv, som efterfølgende blev spartlet op, så væggene så pudsede ud.
Derefter blev der malet to gange – lofter og vægge – I hele huset
-og det var mig der gjorde det .
Jeg har I nogle år gået og kigget på de dér vægge, som til min store forbitrelse, allerede trængte til maling igen – jeg syntes jo lige jeg havde gjort det!!
Men tiden er løbet er den
– jeg syntes vi havde boet her ca 5 år
men vi har boet her I 8 år, så det var nok slet ikke så urimeligt, at der skulle males.
Thorkild har lige været på kongres I nogle dage, og så benyttede jeg lejligheden til at male uden at blive forstyrret.



























Stuen før, bemærk de mørke hjørner – det er brændeovnens skyld!!































Stuen efter.
Det tog fire dage.

Det er jo ikke det at male der tager tid, men afdækning og møbler der skal flyttes - dét tager tid!!
Jeg er tilfreds med mit arbejde, og nyder min hvide stue - og køkken - og badeværelse.
Men nu ser de andre rum jo lige pludselig også mørke ud !!















































.

10 kommentarer:

  1. Ja, det er et stort arbejde, men det er så dejligt, når det er overstået - din stue ser nu dejlig frisk og lys ud - passer rigtigt til det spirende forår :-D
    Kh Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en rigtig forårs/sommerstue jeg har nu - det er godt for humøret:-)

      Slet
  2. Sikken en dejlig forårsenergi du udstråler.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Sigrid, der sker et og andet når der kommer mere og mere lys og varme.

      Slet
  3. Ja, jeg er vildt imponeret over din dåd.
    Det ser flot ud.
    Glæd dig nu over det, inden du lader dig chikanere af de umalede rum. De kan holde sig i baggrunden, ka de, indtil der bliver tid og energi igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er et godt råd Ann. Det vil jeg følge - Tak!

      Slet
  4. Ja - sådan noget har det med at gribe om sig:-) Men flot er det blevet - du har en dejlig stue.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det har det - men jeg kan nu godt lide arbejdet, så jeg fortsætter - snart! Tak! - jeg er også glad for den - stuen.

      Slet
  5. Sikke en forskel, det er godt nok blevet meget flot, det lyser virkelig op. Du ender nok med at tage resten af huset, nu du er i gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det skulle ikke undre mig om det ender sådan:-)

      Slet