lørdag den 12. maj 2012

Diiin vip– øhh - jeg mener rødstjert


Når jeg er på arbejde, og sidder på min pind ser jeg ud på en parkeringsplads.
Det er jo ikke særligt interessant.
Men går jeg over til vinduerne I den modsatte side af huset er der en have.
Der er nu mest græs, og det er også godt nok, for det er mig der skal passe det
-og hjemme har jeg jo en stor have med masser af planter og så er dét nok.
I denne have er der mange fugle, det er nok fordi der er fred og ro
og så fodrer jeg flittigt - også dér.
Der er kommet en ny beboer – jeg har I alt fald ikke lagt mærke til den før.
Det er en Rødstjert.






















Den sidder oppe I hækken og stirrer intenst ned på jorden, og pludselig farer den ned
og snupper et eller andet, sikkert en bille, og så farer den op I hækken igen.

Det går lynende hurtigt

- Klogt, for der er også katte I dén have!

Men når jeg nu gerne ville have et billede, så var det lidt irriterende.

Pludselig fløj den hen, og satte sig på havestolen lige uden for vinduet
– det var godt!






















Dér sad den faktisk  længe og vendte og drejede sig, som om den ville gøre sit til,
at jeg fik nogle gode billeder – og jeg tog mange!
Men til sidst fik jeg “blikket” – nu kunne det være nok!
OK – og tak for udvist tålmodighed din lille stjert
Hvis man klikker på billedet, kommer den  I noget mere end naturlig størrelse!
























I min have står Duftsnebollen I fuld blomst lige nu.
Den sender dejlige dufte til mig, hver gang jeg går forbi den.






































Lige ved siden af, står min Kærmindesøster med sine smukke blomster.

 Når jeg kigger på den, tænker jeg på Merete.

For mange år siden, fik hun en aflægger fra min have.
Nu har den vokset sig stor og talrig,
og jeg er flyttet  hen I en have, hvor der ikke var nogen Kærmindesøster.

Men så vidste jeg heldigvis hvor der var én !





































Jeg kan godt lide, når planterne I min have har en historie.

3 kommentarer:

  1. Det ser dejligt ud, så jeg kan godt forstå den lille rødstjert har gjort hold hos dig. Det er nogle dejlige billeder.

    SvarSlet
  2. Hvor er den smuk, din rødstjert! Har aldrig selv set en. Jeg kan også godt li når der er historier i haven. Ser jeg min syrenbusk, tænker jeg på Hanne som gav den som værtindegave, trillium på Johanne, sommerfuglebusken på Jan, osv, det er dejligt også at tænke på familie og venner når der gås i haven, ikke :-))

    SvarSlet