onsdag den 12. juni 2013

Corsage

I Marianne Isagers bog “Strik a la Carte”
er der også en rigtig sød sommerbluse
“Corsage”.
Jeg har strikket den et par gange  - en rigtig sød model
-og hurtig!!
Da jeg ledte efter egnet garn til “Munken”,
stødte jeg på noget garn jeg købte I Brugsen for
mange år siden.

DSC03181

Der var ikke nok til Munken, men der var lige nok
til “Corsage”.

DSC03184 (1)

DSC03193

DSC03195

FAKTA:
Model: “Corsage” Marianne Isager.
Garn: “Kos” hør/bomuld 200 gram.
P. 3 1/2
Ændringer?
Ja, I opskriften er modellen knappet foran.
Jeg har vasket blusen 3 gange, for at gøre den blødere.
Hørren var lidt “strid” I det, men det mildnedes ved vask.
Jeg kan ridtig godt lide de glatstrikkede kanter og linjer
sammen med retstrikningen.

DSC03184 (2)

5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, både Lea og jeg er godt tilfreds :-)

      Slet
  2. En rigtig god ide at undlade knapperne, det klæder den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Af og til er det enkle det pæneste ;-)

      Slet
  3. nej, den blev flot! af en eller anden grund synes jeg altid godt om retstrikning, særlig når det bruges i kombination med glatstrikkede masker eller anden struktur i mönster.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet