mandag den 22. februar 2016

Saturday

Jeg plejer ikke at have UFOér.
De gør mig i dårligt humør
- og når de har ligge et stykke tid,
har jeg glemt hvad jeg skal gøre og hvordan.
Men nu har jeg altså haft sådan en liggende rigtig længe.
Jeg ved godt, hvorfor jeg tabte lysten til at strikke videre.
Jeg syntes den var for løs og for stor, og jeg havde strikket rigtig meget
faktisk hele kroppen.
Jeg havde faktisk bestemt mig for, at trævle op, men kontrollerede
lige strikkefastheden een gang til – og den passede altså !
Så besluttede jeg mig for, at gøre den færdig :-)
DSC09634
Så her er den – “Saturday”
Jeg synes stadig den er løs i det, men den er jo så også
meget let og fylder ingenting i tasken, så den skal jeg nok få brugt.
faktisk overvejede jeg, at strikke den på maskine, men der syntes jeg den
blev for kompakt, og jeg kan jo også godt lide at strikke i hånden.
FAKTA:
Model: Saturday fra bogen Grey Days af Susie Haumann.
P: 4,5
Garn: 200 g Alpaca og 150 g Kid-silk fra Garnudsalg 

4 kommentarer:

  1. Hvor er den flot. Den ser let og lækker ud, mon ikke den bliver et hit?

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er meget let - 350 gram - sommeraftensjakke ;-)

      Slet
  2. Den ser rigtig flot ud - let lækker og luftig. Gør det noget hvis den er lidt stor ? jeg ville mene, at det kunne den godt bære .. ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er meget luftig, og nej det gør ikke spor - men det var ikke det jeg regnede med, det er nok mest det. Jeg er glad for den ;-)

      Slet