fredag den 4. marts 2011

Hønsestrik

Da jeg var ung - - -.
Jo,da strikkede jeg hønsestrik.
Det var meget ukompliceret, det var jo ideen bag det hele. Hønsestrik, var en protestbevægelse. Man ville opmuntre folk til at turde strikke uden opskrift!!
Det er overhovet ikke det jeg vil skrive om, det var bare overskriften som fik mig "kørt af sporet"

Jeg ville skrive om dén her:




Den kan holde æggene dejligt varme, sådan som høns nu kan:





Opskriften har jeg fra bogen "Strik og Krymp" af Birthe Aartun.Jeg har ændret lidt i opskriften. Istedet for at strikke hele hønen dobbelt, har jeg strikket en "pose", som æggene kan ligge i. Der kan være 6-8 æg, og mere har vi ikke brug for her i huset.




Dette billede, er før krymp, som foregår i vaskemaskinen ved 40 grader.

Der er nu noget helt særligt, ved selv at hente æggene ud!!

3 kommentarer:

  1. Nej, hvor er den sjov :-D Jeg har aldrig set sådan en før....men forstår, hvad du mener med "at hente æggene ud" - sikke en god idé!!!
    Kh Karen

    SvarSlet
  2. Ja, den har vi meget sjov med, den høne. Velkommen her, Karen.

    SvarSlet