mandag den 2. januar 2012

Majas Vest.


Så er Majas vest færdig.
Maja elsker hjemmestrik – bare det ikke kradser!
Når hun er på besøg her, så sidder hun og kigger Annette Danielsens bøger med børnestrik igennem. Hun har sat mærker ved de modeller hun rigtig gerne vil have, men hun kontrollerer jævnligt, om der skulle være andre modeller hun kunne have lyst til.
Jeg har sagt til hende, at hun ikke skal regne med at jeg strikker alt  hun har sat mærke ved, men at det er for at jeg kan se hvilke modeller hun kan lide, og det er hun helt med på.
Lige for tiden er det store ønske en vest – eller veste – for hun vil gerne have flere!
Hun har sat et mærke ved “Prinsessen på Ærten” i Annette Danielsens bog “Det er ganske vist”





































Annette Danielsen skriver nederst på bogen “-inspireret af H.C. Andersen!
Nu må jeg nødvendigvis skrive:
Majas Vest – inspireret af Annette Danielsen.
Mønsteret er mit eget, men inspirationen til stribemønsteret den fik jeg af Annette Danielsen.

Garnet er “Geilsk bomuld og uld”, som overhovedet ikke kradser.
Nu glæder jeg mig til snart at aflevere den.

11 kommentarer:

  1. Sikke en skøn vest du har strikket.
    Den bliver hun da helt sikkert glad ved.

    Yt

    SvarSlet
  2. Hun bliver rigtig glad Yt, og jeg glæder mig til at give hende den:-)

    Tak, Bente. Jeg synes også den er blevet god.

    SvarSlet
  3. Næh, hvor er den nydelig, den må hun da blive glad for.

    SvarSlet
  4. Hvor er den bare sød, den skal hun nok blive rigtig glad for. Tror jeg har et par småpiger i familien, der ville blive rigtigt glade hvis jeg blev inspireret til noget lignende ;-)

    SvarSlet
  5. Med alle de farvestriber, kan den jo bruges med mange forskellige farver t-shirts eller bluser under, så jeg synes også den er meget anvendelig Helle.

    SvarSlet
  6. Strikkebøger er fantastiske, især til at blive inspireret af. Godt at Maja kan fortælle dig hvad hun ønsker sig, det gør det altid lettere at ramme rigtigt.
    Jeg synes at vesten er blevet rigtig flot, glad og lækker.

    SvarSlet
  7. Søæd og fin pigevest! dejligt når børn vil gå i hjemmestrik:-)

    SvarSlet
  8. Ja, Sigrid, det er også sådan jeg ofte bruger dem. Det er min undskyldning for at have så mange:-) - Tak for roserne!

    SvarSlet
  9. De er så stolte, ungerne, når jeg har strikket noget til dem, og så bliver jeg også stolt Irene.

    SvarSlet
  10. Nøj hvor er den sød.
    Jeg er også ret begejstret for bogen, synes der er mange dejlige modeller i :-)

    SvarSlet