lørdag den 10. december 2011

Feberstrik


Det her kunne jeg liiige finde ud af i den forgangne uge.

Retstrik – 570 masker pr omgang!



Da jeg var på ,strikkemaskinekursus i September strikkede jeg jo denne stola i sømandsbobler.






















Jeg blev ikke færdig med den, for jeg ville gerne nå at strikke en strømpe mere mens underviseren var inden for rækkevidde.





































Nu har jeg syet den sammen til et stort “rør”, samlet 570 masker op i hver ende, og strikket otte rækker retmasker. Så har jeg samlet et tilsvarende antal masker op fra begyndelsen af borten og strikket og lukket  maskerne af to og to.

Garnet er Merino fra “Masken” Borten er strikket af Arwetta, som jeg , meget heldigt, havde liggende i præcis samme farve som striberne.

Jeg tror nu mest jeg vil bruge det som halstørklæde viklet et par gange om halsen, men der er jo mange muligheder her.

6 kommentarer:

  1. 570 masker, hold da helt op for et stort projekt. Det må tage lang tid at strikke bare en enkelt omgang.
    Resultatet er blev et flot og som du skriver har det jo mange anvendelsesmuligheder.

    SvarSlet
  2. Det er godt nok mange masker, men hvor er det blevet flot - og som du skriver med mange anvendelsesmuligheder. Og det ser dejlig lunt ;o)
    Knus Karen

    SvarSlet
  3. Næh, hvor er du blevet prof!
    Jeg er altså liiiidt misundelig over, at du får det gjort og kommer videre med maskinen.
    Når nu jeg lige her om hjørnet får en hel masse energi, så vil jeg også ta fat igen.......

    SvarSlet
  4. Arhh Ann - proff - bå-bå-bå, som de siger i julekalenderen:-)) Men jeg er glad for at have fået gang i den, den stod dér og råbte og gav mig dårlig samvittighed - og jo bedre jeg lærer den at kende, jo sjovere er det.

    SvarSlet
  5. Ja, Uldbegavet, det var nogle lange omgange, men jeg sad jo dér og havde feber, og hjernen duede ikke til andet, så det passede lige.

    SvarSlet
  6. Det er dejligt lunt Karen, og så er det rigtig, rigtig blødt - lige til at putte sig i.

    SvarSlet