onsdag den 4. april 2012

Blød mand.


Så blev Martins trøje færdig.
Det vil sige,
den har været færdig I et stykke tid,
men der skulle jo tages billeder ved overdragelsen – så!
På hans ønskeseddel til jul skrev han
at han ønskede sig en hvid striktrøje, den skulle være lidt tætsiddende
og I angoragarn.

Ved gennemgarn af mit beskedne garnlager, fandt jeg ingen Angora.
Men der var noget Alpaca, som jeg købte I Solvang I USA sidste år.

Det skulle det være, syntes jeg
 – meen var der nu nok?





















Jeg målte og vejede, og fandt til sidst en model fra Drops.
For at få strikkefastheden til at passe,
strikkede jeg Alpacaen sammen med en tråd Gejlsk bomuld/uld.
Det gav samtidig større stabilitet I det strikkede.

-og jeg fik brug for mine fine maskemarkører fra Wendy.



Jeg var meget spændt på, om trøjen passede.
(Jeg prøvede den på mig selv  og trak meget fra visse steder
og lagde meget til  andre steder) – her må les!



Den passede:




   




































Her er en glad, blød, krammeklar mand.





































Du kan møde ham HER.
FAKTA:
Garn: Alpaca + bomuld/uld. Trøjen vejer 556 gram.
Opskrift: Drops str L.
Ændringer: Den store rullekrave er udeladt,
og er erstattet af en mindre rullekant.

5 kommentarer:

  1. Det gav "blødmand" udtrykket en hel anden betydning, end det der faldt mig ind først :-D
    Han og den er så flotte, trøjen ser så hamrende godt ud, og den klæder ham godt. Han ser da også bare så tilpas ud.

    SvarSlet
  2. Han ser rigtig meget tilpas ud og blød:-))

    SvarSlet
  3. Lækker! Den klær ham

    Mvh Ása / sunadottir.blogspot.com

    SvarSlet
  4. Fed trøje, der passer ham godt, og han ser ud til at kunne lide den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den blev lige præcis som han ville ha´den - heldigt og dejligt:-)

      Slet