fredag den 6. juli 2012

Transformation

-eller

Fra Ballon til Afrodite.


Jeg strikkede jo det meste af Karen Noes “Ballonkjole” sidste år.

Så blev vi uvenner, og Ballonen lagt I en pose uden for synsvidde.

Den skulle jo være til mig selv, og jeg mistede troen på,
at vi passede sammen “Ballonen” og jeg.

Men det er noget rigtig dejligt garn, Karen Noes hør.

Nu er “Ballonen” trevlet op, og noget af den er blevet til
“Afrodite”, som også er en opskrift fra KN´s hånd.

DSC02924


Jeg har længe haft et godt øje til denne model, jeg synes den er
rigtig god.

DSC02926

Jeg har strikket blusen lidt (4 cm) længere end opskriften siger.

Jeg kan godt lide når den når til halvvejs på bagen, og det
gør den på mig nu.
 
DSC02928

Jeg har forlænget ærmerne med nogle pinde glatstrikning, hvor jeg samtidig tog ind,
så ærmegabet blev mindre.

DSC02930

Halsåbningen er mindre end på modellen i opskriften, derfor blev ærmerne også kortere.

Jeg er meget tilfreds med blusen. Den er pæn og efter vask er den endnu blødere.

FAKTA:
Model: “Afrodite” designet af Karen Noe. str L
Garn: Linea hør 300gram
P:3

8 kommentarer:

  1. Den er da helt forrygende, hvordan har jeg kunnet overse den. Måske fordi din udgave bare er så flot og farven er helt perfekt. Det var et godt bytte for ballonkjolen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var et rigtigt godt bytte,ja:-)

      Slet
  2. Det er nok den flotteste udgave jeg har set til dato.
    Får helt lyst til at strikke den igen.
    Super flot farve du har valgt.

    Yt

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for roserne. Du må i gang så:-)

      Slet
  3. Hov - den har jeg da ikke set før, den er så kanonflot. Den ryger lige på min ønskeliste.
    Korte bluser gør ikke noget godt for mennesker over 18, som er så stramme i betrækket at di ikke buler andre steder end der hvor det er kvindeligt at bule. Vi andre er bedst tjent med at bluser og trøjer når ned midt på bagen - syns jeg !
    Tak for de fine billeder af dine blomster - de bruges flittigt som skrivebordsbaggrund her.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg godt nok glad for at høre Sigrid, det dér med blomsterbillederne.
      Nej, det dér med close and short - det lader jeg svigerdøtrene om :-))

      Slet
  4. Nøj hvor er den blevet flot, lige en sommer must have :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig helt rigtigt - det dér med must have. Den er allerede godt i brug, og passer til det meste.

      Slet