onsdag den 21. november 2012

Lones Lue


Hver onsdag mødes jeg med en flok glade sangere,
og så synger vi gospel så det runger og har det dejligt.
I vores kor er der også Lone, en glad og positiv pige/kvinde,
som desværre har en sygdom som med jævne mellemrum
giver sig til kende.
Lone har lige overstået en behandling som hun responderede
godt på, men den fik hendes hår til at falde af så hun kom til
at fryse noget så forskrækkeligt på hovedet.
Men så er det jo godt at have en strikkekone I nærheden.
Jeg havde en hue liggende, som jeg strikkede for længe siden,
den kunne hun godt lide, så den fik hun med hjem,men mens
hun stod og prøvede, vidste jeg lige pludselig, hvordan
Lones Lue ( hue) skulle være.
DSC04533
Jeg strikkede den I bomuld, for ikke at  risikere at den stak på Lones
bare isse.
DSC04532

Den faldt I god jord, og er blevet flittigt brugt, og jeg bliver glad hver gang
jeg ser hende , for den passer så godt til hendes personlighed.

DSC04536

Nu er håret ved at komme tilbage, og man kan allerede se, at der kommer
krøller igen.
FAKTA:
Opskrift:   Min – ud af det blå – de forskellige mønstre er fundet hist
og pist, og sat sammen, så det kom til at passe med indtagningerne.
Garn:   Safran fra Drops ( jeg købte engang en masse forskellige farver
på udsalg) det er godt at have et lagerSmile
P:   3 1/2

2 kommentarer:

  1. Hvor er det da også en skøn hue !
    dejligt sådan at synge i kor - på både den ene og den anden måde :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har du så meget ret i Mona - både på den ene og den anden måde ;-)

      Slet