fredag den 3. februar 2012

Færdige Viadukter

Nu har jeg strikket to stks Jakker med Viadukter, så må det være godt!
Da jeg fandt ud af, at den røde var alt for stor til Louise, startede jeg på endnu en jakke, men i brunt garn, som jeg også havde noget liggende af (jeg er jo sådan lidt meget hamsteragtig).
Den blev strikket i størrelse small.
Jeg gjorde mig jo den ulejlighed at måle Louise, og hendes mål passede skam med en small i denne opskrift.
































Fordelen ved de ret store ærmegab er jo, at man kan løfte armene uden at jakken bliver trukket med op.

































De store perlemorsknapper købte jeg da Ann og jeg var til fødselsdag hos “Hønsestrik” i Års.
Louise er meget begejstret for jakken, og så er jeg også!
Den røde jakke var jo alt for stor og mærkelig at se på, så jeg trevlede op. Svigerdatter Marianne, havde kommenteret den smukke røde farve på et tidspunkt, så jeg besluttede, at hun skulle have  jakken i den farve.
Jeg havde trevlet op til midt på hofterne, og strikkede så videre derfra. Stadig i str medium, men jeg undlod to udtagninger under armene.
Det var helt klart bedre!



































De store smukke knapper, som man lige kan skimte, er købt i Se Giraffen i Hobro.
































Mit kamera bliver totalt forvirret over den dér røde farve sammen med sneen, men jeg har været inde og regulere lidt, og farven på det nederste billede er rigtig nok nu.
Marianne blev også rigtig glad for sin jakke.
Og “nu til noget helt andet”, nu har jeg fået nok af jakker med viadukter foreløbig.
FAKTA:
Opskrift: “Jakke med Viadukter” fra bogen “Naturlig Strik “ af Ingalill Johanson.
Garn: Geilsk tyk uld.
P: 6 1/2
Der er brugt 631 g til den røde jakke i medium, og 566 g til den brune small.
Ændringer: Ja, jeg har strikket  yderligere 5 knaphuller ned foran, og jeg har undladt to udtagninger under armene.
Tilfreds: Ja, det er jeg.
Jeg synes jakkerne sidder pænt. Jeg kan godt lide faconstrikningen.

8 kommentarer:

  1. De er begge to rigtig flotte.
    Ikke mindst faconen er enormt flot.

    SvarSlet
  2. Flotte flotte trøjer - dejlig længde her i kulden. Den strikkebog er da vist én man skal have kikket lidt på.

    SvarSlet
  3. Wow, hvor er begge trøjer blevet smukke, jeg er især vild med den røde. Hvor er det godt, at du fortæller om ærmerne, jeg vil helt klart være opmærksom på vidden af ærmerne, når jeg engang når så langt.

    SvarSlet
  4. De er SÅ flotte begge to, kan godt forstå at de er
    meget glade for dem :-)
    God weekend
    Majbritt

    SvarSlet
  5. Nøj, hvor er de flotte ! Må vist lige undersøge den bog lidt nærmere.

    SvarSlet
  6. Tak for dejlige kommentarer. Jeg tror de to piger går og luner sig i disse kolde dage.
    God week-end til Jer!

    SvarSlet
  7. To virkelig flotte jakker/trøjer! Jeg kan rigtig godt lide faconen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også rigtig godt om faconen - meget feminin.

      Slet