tirsdag den 29. november 2011

Viggo 1 og Viggo 2.

I foråret strikkede jeg en “Viggo” trøje til Bjørn. Jeg strikkede str 4-5 år, for Bjørn er nemlig , en stor rask dreng er han.

Men den var da i dén grad for stor, så den blev lagt til side til senere brug.

Nu har jeg strikket en til, til Magnus – og den er også for stor!! – og Magnus han hedder altså ikke Magnus uden grund!





















Det er simpelthen en str 5 år jeg har strikket - i alt fald ærmelængden!
Måske skulle jeg bare forkorte ærmerne lidt?

Det kan jeg hurtigt gøre og det er jo nu de skal have dem på, synes jeg.
































Den nyeste (nederste) “Viggo”, er strikket i originalgarnet, “Rasmillas Yndlingsgarn”, som overhovedet ikke kradser.

Den anden, er strikket i blødt kashmirgarn herfra   Garnudsalg.dk, og det kradser absolut heller ikke.
Begge er strikket i den størrelse som hedder 4-5 år.

Der skal tages 5cm af ærmerne for at få dem til at passe nu.

7 kommentarer:

  1. Ærgeligt når det ikke passer, men godt at du har mod på at korte lidt af ærmerne, for det er 2 dejlige trøjer.

    SvarSlet
  2. Det er nemt at korte ærmerne af, for de er jo strikket på tværs. Det blev rigtig fint og det gik også hurtigt.

    SvarSlet
  3. Viggo er fantastisk, og så forskellig han bliver alt efter farvevalg og garn valg. En helt igennem fantastisk opskrift hun har begået den Rasmilla.

    SvarSlet
  4. Ja, jeg er også meget begejstret for denne opskrift, og der er masser af plads til egne krumspring hvis man skulle have lyst til det.

    SvarSlet
  5. Fantastiske farvesammensætninger. De ser skønne ud, og jeg kan godt li´ det lidt rustikke udtryk farverne giver:-)

    SvarSlet
  6. Hejsa. Jeg forsøger at strikke "viggo",men kan ikke finde ud af snoningen midt på ærmet. er der nogen, der kan sende et nærbillede af snoningen både fra forsiden og bagsiden, måske kan det gøre det lettere at gennemskue, hvad jeg skal gøre med de løse tråde bag henholdsvis for og bag arbejdet.

    SvarSlet