mandag den 26. marts 2012

Mere “Bredbånd”


Så fik Laura sin “Bredbånd”
Jeg har lavet en regel, den har fungeret I et årstid nu.
Jeg strikker glad og meget gerne til børn, børnebørn, svigersønner og –døtre.
Før kunne jeg godt finde på, at sende det færdige produkt til modtageren og så bede dem tage et billede og sende det til mig, så jeg kan se, hvordan mit arbejde gør sig.
Det blev noget værre juks, for at sige det rent ud, hvis det da overhovedet blev til noget.
Billeder af halve børn og striktøj, som  slet ikke kom til sin ret, taget med et kamera på laveste opløsning.
Retfærdigvis skal siges, at der også kom nogle rigtig gode billeder ind imellem, men det var alt for ustabilt.
Nu er reglen, at det hører med til at få hjemmestrik af mig, at man lader sig fotografere I det.
“Hvorfor det?” sagde Laura
- og så fortalte jeg hende, at det tager lang tid at strikke sådan en bluse, at jeg skal lave hver eneste maske der er på den og at jeg godt kan lide, en gang imellem at sidde og kigge på billederne af det jeg har strikket.
-og at jeg synes mit strikketøj er allerpænest med nogen indeni!!
Det kunne hun sagtens forstå, og hun var også passende imponeret over alle de masker.
Så her er billeder af Laura og “Bredbånd” taget på min, nu helt rene og fine terrasse, og I min, nu helt rene og fine, udestue (det var week-endens projekt).
































Her med sort tyl-nederdel på.
































Den sidder rigtig godt på hende, synes jeg.
































Tak, søde Laura.
Du er god til at stå model.
“Bredbånd” fra Gejlsk (tidligere omtalt)
Størrelse 8 år.

22 kommentarer:

  1. Hmm.. Jeg kender godt det der med de dårlige eller manglende billeder. God regel du nu har lavet, og god forklaring for Laura i øvrigt :o)
    Trøjen er rigtig flot og klæder hende godt.

    Mvh Ása / sunadottir.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Det er en rigtig god regel - jeg tror at den også skal gælde her på matriklen.
    Flot trøje, og sød pige :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en god regel. Det er jo også mig, som bedst ved, hvordan jeg vil have billederne:-) - så det!
      Tak!

      Slet
  3. superflot tröje, superdygtig model og hvor er hun dog en söd pige, din Laura.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Frida! - ja, min Laura er så sød:-)

      Slet
  4. Den klær hende godt.
    God regel!
    Det er liidt svært at indføre mellem landsdelene, men jeg vil finde på noget, der minder.
    Tillykke med forårsrengøringen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Ann, jeg kan godt se det er et problem, hvis modtageren bor i Singapore. Det er spændende hvad du finder på:-)
      Tak! - om ikke andet, så er det voldsomt dejligt, når man er færdig med dén dér rengøring.

      Slet
  5. Hvor er det en fin trøje - og en sød model. Dejligt med meningsfulde regler, sådan en vil jeg også indføre:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susan, jeg er glad for at kunne inspirere.

      Slet
  6. Hvor er den flot - og den klæder "modellen" fantastisk godt!!! Hun (modellen altså) er en bedårende lille pige :-D
    Kh Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er dejligt frisk og lidt fræk (på den gode måde) - det er Laura også:-)

      Slet
  7. Det er en rigtig god regel, som jeg også godt kunne tænke mig at indførew:-) Hvor er det dog blevet en sød og fin trøje til en sød og bedårende pige. Mit barnebarn Nanna er også 8 år. Jeg tror jeg vil prøve at høre hende, om hun vil ha`sådan én.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glad for min regel, og modtagerne - de er altså også glade for den ( så er de fri for den dårlige samvittighed over ikke at få taget et billede)

      Slet
  8. Skøn Laura og skøn trøje. Det er en herlig detalje med knapperne i forskellige farver.

    SvarSlet
  9. Både model og stiktrøjen er en fryd at se på.

    Strik når det er færdigt og præsentabelt kan man ønske mere (som jeg skrev til dig)

    En rigtig god regl du har indført, det er heller ikke nogen skade til at modtagerne ved at det er stort arbejde der ligger forud for sådan en lækker trøje.

    Jeg er ret vild med detaljen med de forskellige knapper

    Kh Jane

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jane!
      Jeg spurgte Laura om hun ville have ens eller forskelligt farvede knapper, og hun svarede straks - forskellige - så dét blev det. Det ER et stort arbejde - det skal de vide.

      Slet
  10. Hold op de klæder hinanden rigtigt godt ;)
    Ser rigtigt godt ud med det tyl skørte under.

    Yt

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var Laura selv, som fandt det frem,tylskørtet - og det ser vakst ud, synes jeg.

      Slet
  11. Hun er da også en supermodel :o) Fin ide med de forskellige knapper og dejligt at den kan bruges til tyl !
    Mvh
    Susanne i Silkeborg

    SvarSlet
    Svar
    1. Når hun bliver "varmet op" Laura, så er hun rigtig god til at posere, men hun bliver mere og mere genert jo ældre hun bliver.

      Slet