tirsdag den 20. november 2012

No 23

 

Fra bogen “N0.21, no.22, n0.23 … “

DSC04867

Der er modeller af ni designere.

No 23 er designet af Helga Isager.

Den er så enkel, at det næsten gør ondt

-og jeg er så tilfreds med den, at det gør rigtig godt.

DSC04619

Ifølge opskriften skal den strikkes I 1 tråd Viscolin

og 1 tråd Silkmohair.

Jeg prøvede mig lidt frem,

og nåede til  samme strikkefasthed med I tråd

Cashmere/uld fra Garnudsalg. dk og 1 tråd Alpaca

fra Drops.

Begge garner havde jeg liggende – hvor heldig kan man være?

DSC04622

Den er blød og lækker og lige tilpas varm.

Den er  enkel og anvendelig – det ved jeg, for jeg har allerede brugt den

I nogle dage nu.

FAKTA:

No 23 – design Helga Isager.

Strikket med 1 tråd Cashmere/uld og 1 tråd Alpaca på p.4 1/2

-fra lageret ( god fornemmelse!!)

3 kommentarer:

  1. en er rigtig flot !
    og tak for tippet med garn ..
    det kunne være man skulle have fat i det hæfte en dag :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er et fint lille hefte - der er også opskrift på et par bukser i det :-)

      Slet
  2. Det er en virkelig dejlig trøje du har strikket, enkel men fin.

    SvarSlet