lørdag den 28. juli 2012

“MUNKEN”

Den føste strikke-BOG jeg købte, var Marianne Isagers

“Strik a la carte”. Jeg synes det er meget længe siden,

men jeg kan se den udkom I 2003 , så så længe siden

er det da ikke.

Der var/er mange fine modeller I bogen,

og jeg har også strikket mange af dem.

En af dem jeg gerne har villet strikke, er “Munken”,

så den bestemte jeg at strikke til Leas 14-års fødselsdag.

Jeg synes rigtig godt om mønsteret.

DSC03108

Teknikken er ribstrikning, som på midten ligger over hinanden,

og I siderne er forskudt en maske på hver pind.

DSC03107

Ærmerne er strikket på til sidst.

Når jeg ser på billedet herover, tænker jeg,

at det kunne se fint ud med diagonale striber på ærmerne også.

DSC03187

Klar til fødselsdag

.DSC03189

Med hætte.

Jeg strikkede hætten rigeligt stor, 

fordi den er ribstrikket, ser det ikke sådan ud.

Den kunne godt have været større,

men jeg var bange for, at den så blev for tung.

DSC03190                                

DSC03192

Tak Lea, fordi du tålmodigt gør, hvad jeg ber dig om

-selvom det gør dig lidt genertSmile

 

FAKTA:

Model: “Munken” af Marianne Isager.

Garn: Fra mit “lager”.

“Denim freedom” fra Twilleys of Stanford. 100% Bomuld.

Købt på nettet, af en stakkel, som ikke havde plads til det!!

Jeg brugte 550 gram.

Bomuld/hør fra Garnudsalg.dk

200 gram af dét.

Når jeg strikkede de to kvaliteter sammen,

kom det til at passe med strikkefastheden

som angivet I opskriften

-og farverne matchede ret godt.

De mørke trekanter er stikket I 2 tråde

hør/bomuld I en mørkere farve.

P: 4 1/2.

Ændringer? – næh!

Lea er glad for trøjen, som er dejligt robust

pga Denimgarnet.

Jeg tror jo, at den bliver smukkere og smukkere for hver vask

-ligesom cowboybukser.

6 kommentarer:

  1. nöj, hvor blev den totalt sej! tror jeg må kigge nærmere på den, har en 13 årig dejlig pige i mit liv der helt sikkert ville sætte pris på en af slagsen.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Den er superflot, garnerne spiller utroligt godt sammen. Jeg tror du har ret i, at det kommer til at slides pænt lige som jeans.

    SvarSlet
  3. Nej, hvor er det en sej trøje - jeg har skrevet Munken bag øret ;-) Teknisk set er den jo et mindre vidunder, men du har ret i det med de diagonale striber, det kunne godt nok også være flot :-)

    SvarSlet
  4. Hvor er Munken bare blevet flot, og klædelig.
    Jeg har selv lagt mærke til den i Isagers bog - den er speciel med den store hætte. Også striberne er lækre detaljer. Jeg tror du har ret i , at den bare bliver bedre og bedre jo mere den bliver vasket.
    Rigtig flot !
    hilsen Mona

    SvarSlet
  5. Jeg er imponeret over alt det du får lavet - den ene lækre ting efter den anden. Denne er et vidunder, og dejlig lækker på den robust feminine måde.

    SvarSlet
  6. Tak for de dejlige kommentarer. Jeg synes Munken kan bruges til alle aldre - jeg har faktisk lidt lyst til én selv - men nu har jeg jo ikke mere denimgarn.

    SvarSlet