søndag den 8. maj 2011

Fiks og færdig Underslyngel.

Den har faktisk været færdig i nogen tid, men jeg ville så gerne have billede af den med "noget" i.




Nu kunne jeg ikke vente længere.

Selv om fødselsdagen først er i næste uge, så måtte jeg se, om den passede - sådan med længde og bredde. Jeg havde jo ikke målt den levende model på forhånd!
Den passede!!! - særdeles godt endda. Både model og farve var lige i øjet. Jeg er meget tilfreds med resultatet, og det er Stina også.


Nederdelen kan bruges som her, til bare sommerben.
Mens jeg strikkede den, tænkte jeg "chick pariserinde" - sort stram bluse, sorte strømper og høje hæle - sådan kan den også bruges, og Stina kan bære det.
Fakta:
"Underslyngel" model fra Geilsk.
Jeg har fulgt opskriften, bortset fra at jeg har strikket på pind 3 i stedet for 3,5.
Størrelse small.

10 kommentarer:

  1. Ja - den er flot, og måske kan vi med tiden se den som "chick pariserinde" ?

    SvarSlet
  2. Ja, det tror jeg bestemt vi/I får lov til.

    SvarSlet
  3. Whau!
    Den er fed!
    Og hold da op, hvor den passer fantastisk på den krop!

    SvarSlet
  4. Jeg er også særdeles tilfreds, jeg synes den er så fiks.

    SvarSlet
  5. Hold da op hvor er den flot, klær hende rigtig godt.;-)

    SvarSlet
  6. Ja, hun blev også rigtig glad for den.

    SvarSlet
  7. Den er meget fin ;)
    Dejligt at se den på.

    Yt

    SvarSlet
  8. Jeg vil helst vise det strikkede frem "på", og det er dejligt, når modellen gør det man ber om!

    SvarSlet
  9. Hej Mona
    Jeg er næsten lige gået i gang med min underslyngel, men jeg begynder pludselig at blive i tvivl om den sætning, der står OBS ved.

    OBS: Omgangens begyndelse vil hele tiden forskubbe sig, den begynder på venstre side af den maske, du lige har taget ud.


    Betyder det så ikke, at den maske, der er blevet taget ud, kommer til at blive strikket en gang til? Inden min runde er slut? (Hvis jeg flytter min maskemarkør efter denne maske). I så fald skal man så bare strikke denne maske r, og dermed have flere ret masker?

    Dorte

    SvarSlet
  10. Hej Dorthe.
    Nu er det jo lææænge siden jeg strikkede den Slyngel, men hvis du går tilbage til den 11 April 2011, forklarer jeg dér lidt om slyngelstregerne, som jeg jo også havde problemer med. Håber det er lidt hjælp til dig, ellers må du skrive igen, så skal jeg finde mønsteret frem.

    SvarSlet