mandag den 20. juni 2011

EMIL nr 1.

Ja, det hedder den slet ikke, "Gadedrengetrøjen" i Strikkemagasinets Juninummer.
Her hos mig, er det blevet en "Emiltrøje".





I dag fylder Roberto fire år, og så skal han have sin trøje
- og en skyder (et stort ønske hos ham).


Han blev meget glad for skyderen - og trøjen var også ok.
Jeg synes den klær ham rigtig godt. Den er strikket i økobomuld, så den kan bruges uden noget under.




Her snakker han i telefon med farfar, som er ude at sejle.




Jeg er i gang med nummer to, dog i en anden garnkvalitet.


FAKTA:
Garn: Hjerte ECO. 90% bomuld, 10% alpaca.
P.nr.4
Forbrug: 174 gram.
Jeg fulgte mønsteret,dog udelod jeg knopmønster på overarmen.


I dag blev det 11. barnebarn født - nu har vi til et helt fodboldhold!!

11 kommentarer:

  1. Ih, hvor er trøjen flot, og det samme er den raske gut :-)

    SvarSlet
  2. Tillykke med nummer 11, måske bliver der også til et par "udskiftere".
    Lækker trøje på en lækker knægt.

    SvarSlet
  3. Tillykke med nr. 11 og det er vel nok en flot trøje til en frisk gut.;-))

    SvarSlet
  4. Han ser lækker ud. Den klær ham, må jeg sige.
    Jeg er dog ikke så tryg ved den skyder der.
    I morgen bliver Birk 3 år, men jeg kan nok ikke nå at strikke sådan en fin bluse til ham.
    På trods af besøg i mindst 10 forretninger, er det ikke lykkedes mig at finde et sted, der havde Strikkemagasinet, desværre.
    Ved du hvor jeg kan få det?

    SvarSlet
  5. Mariann: Tak, jeg er også ret tilfreds med dem begge.
    Sigrid: Tak. Ja, nu må vi se, om der er mere tilbage i dem :-)
    Helvig: Tak skal du have.

    SvarSlet
  6. Ja, den skyder! der var ammunition med. Det siger ikke ret meget, til gengæld lugter det rigtig meget af prut.
    Du kan købe Strikkemagasinet i Centralkiosken i Havnegade i Hobro.
    Tillykke med Birk i morgen.

    SvarSlet
  7. Tak, Mona. Det var faktisk også der, jeg fandt det idag.

    SvarSlet
  8. Det er en rigtig skøn trøje. Den kunne måske også bruges hvis det var til en lille "Emilie".

    SvarSlet
  9. Ja, Mette, jeg kan sagtens forestille mig den til en lille Emilie, det er en rigtig sød model.

    SvarSlet
  10. Hvor er det dog en sød sommertrøje til en frisk dreng! Jeg må på jagt efter "Strikkemagasinet":-)

    SvarSlet
  11. Måske skal du kigge i en bladkiosk efter det Irene.

    SvarSlet