tirsdag den 10. januar 2012

Tværstrikket Poncho


Strikket til Stina, så hun kan sidde og krybe sammen i den, når vinden suser udenfor
– af og til så meget, at det også suser indenfor!


































Ponchoen er strikket efter et mønster i Strikkemagasinet (nr 10, 2011)
Garnet er “Fonty” børstet mohair, som jeg købte for nogle år siden.
Den er blevet lækker og blød, især efter den er blevet vasket, men den er ikke blevet så stor som andre jeg har set.
Det passede nu fint med denne størrelse, og Stina blev meget glad for den.

9 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet fin Mona, kan godt forstå modtageren er blevet glad for den :-) Jeg har aldrig prøvet at strikke med mohair, hvordan er det at arbejde med? Og så lige et ekstra spørgsmål til det fine mærke i nakken. Jeg har overvejet at få lavet sådan nogle, hvor har du fået lavet dine?

    SvarSlet
  2. Jeg er faktisk ikke så vild med at strikke i mohair, og lover altid mig selv ikke at købe nyt. Det fælder noget mens man strikker med det, men det er utroligt lækkert og luftigt når det er færdigt.
    Angående mærkerne, så skriver jeg om dem i Februar 2011 "Mærk verden - eller i det mindste dit strikketøj" Jeg er stadig meget glad for dem.

    SvarSlet
  3. Tusind tak for hjælpen Mona :-)

    SvarSlet
  4. Den er virkelig fin og ser ud til at klæde hende godt. Jeg er heller ikke vild med at strikke i mohair, men må indrømme, at der ser godt ud.

    SvarSlet
  5. Wauw! Hvor er den blevet flot!
    Lækker, lækker, lækker!
    Den er lige til at bo i.
    Den må på to-do-listen.

    SvarSlet
  6. Jeg skal lige se, hvilken type Fonty Mohair, du har brugt. Det kan jeg se på mandag......

    SvarSlet
  7. Vild lækker ser den ud, men den er jo også made by Mona.... min er stor og ude af facon, ja faktisk ret kedelig efterhånden.... men jeg har boet i den ;)

    SvarSlet
  8. Hvor ser den lækker og moderne ud :)Sådan en vil jeg også gerne have :)

    God weekend!

    Kh. Jenny

    SvarSlet
  9. Du må i gang med pindene, Jenny:-)

    SvarSlet