lørdag den 4. februar 2012

Det er ikke til at se det, hvis man ikke lige ved det!


-nemlig at disse sokker hører sammen.


















Der var lige en til som skulle have sokker, syntes jeg, og dette farveskiftende garn, syntes jeg så pænt ud – og så er der AloeVera i !!
Det er sikkert godt for huden, eller også modvirker det fodsved ?
Jeg så det først da jeg begyndte at strikke af det.
Når jeg strikker sokker i farveskiftende garn, starter jeg altid på et nyt nøgle garn i stedet for at fortsætte med det som jeg har brugt af, så plejer det at passe nogenlunde med farveskiftene. Men det gør det altså ikke her – slet ikke!
Jeg tror ikke at modtageren har noget imod det, men jeg synes nu godt nok de er meget forskellige de strømper.
FAKTA: Strikket på maskinen efter Ullas opskrift.
GARN: Mayflower strømpegarn med AloeVera.
BEMÆRKNINGER: Jeg synes strømperne er for forskellige i farven. Man kan godt mærke AloeVeraen, som holder til 10 gange vask, det føles som om sokkerne ikke er helt tørre.

Så har jeg strikket futter til mig selv.





















Jeg har ikke taget billeder undervejs, for jeg troede ikke helt på projektet.

De er også strikket på maskinen. Der er brugt tre tråde Merino fra Masken, og opskriften er også derfra.
Jeg troede ærligt talt ikke at det var nogen succes, de så meget mystiske ud da jeg tog dem af maskinen.
De bliver jo strikket store og løse, og så bliver de valket i maskinen bagefter, og jeg må sige det er helt fantastisk som sådan en gang valkning kan skjule diverse fejl.
Jeg puttede dem i tørretumbleren bagefter i 20 minutter, derefter tog jeg dem på og hev i dem forskellige steder, så de lige passede til mine fødder.



















Jeg er meget glad for dem. De er dejlige at have på, når jeg om aftenen sidder med fødderne oppe i sofaen og strikker.
Der er ikke lavet sål på dem, for det er ikke meningen at jeg vil bruge dem som deciderede hjemmesko.
- og hvis der går hul i dem – så strikker jeg da bare nogle nye:-)







6 kommentarer:

  1. Hvor er du sej Mona, du får noget fra hånden med den maskine - tror vi skal have snakket om, hvad der skal til for at blive bruger af en sådan maskine og hvad der skal i maskinhuset for at komme igang :)

    Go aften, Knus Bente

    SvarSlet
    Svar
    1. Øhh - det er altså ikke mig der kan guide nogen udi maskinstrikning - men tak for tilliden:-)
      God aften til dig også.

      Slet
  2. Jeg kan bare så godt lide pasformen på de jakker, du har strikket - og så er jeg behørigt imponeret over, at du kan overskue et så stort projekt. Det giver mod til at prøve kræfter med det selv... en dag... ;0)
    Quinden

    SvarSlet
    Svar
    1. Det meste ligger jo i den gode opskrift, men det er også en stor hjælp at have en gine (med de rigtige mål forstås):-)

      Slet
  3. Jeg syn's jo det er sjovest, når strømperne er forskellige. De første år, jeg strikkede strømper med farveskift, gjorde jeg mig meget umage for at få dem ens, men det gør jeg ikke mere.
    Smag og behag.
    Hvor er de lækre, de tøfler. Jeg ka lige se dig tøffe rundt med dem.
    Man må vel kunne lave nogen i håndstrik. Jeg vil rigtig gerne ha sådan nogen, men at man kan beregne en størrelse efter filtning i folks meget forskellige vaskemaskiner, er mig en gåde. Derfor har jeg ikke rigtigt kastet mig ud i det endnu. Ved du, hvor mange procent de skrumpede i vask?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også det er sjovest når de er forskellige, men jeg har aldrig før oplevet SÅ forskellige strømper af samme garnbundt.
      Jeg ved ikke, hvor meget de skrumpede de tøfler, men man kan regulere en del efterfølgende, altså før de tørrer helt.

      Slet