torsdag den 1. december 2011

Sådan!!


Nu kan jeg!!!

Hurra!!

Jeg kan strikke strømper på min strikkemaskine.




















Jeg har strikket 22 par sokker i varierende størrelser, og nu kan jeg strikke dem uden at kigge i en manual og uden at fumle alt for meget – tabe masker og alle sådan nogle mystiske ting der kan ske mens man sidder og nyder farten.

Jeg synes  de maskinstrikkede sokker er mindst lige så lækre som de håndstrikkede, det er jo også det samme garn jeg bruger.

Nu har jeg ikke taget tid på, hvor længe der tager for mig, at strikke et par sokker i hånden. Men jeg kan strikke en ganske almindelig sok til mig selv på en aften, og en aften er vel 4-5 timer, og så ganget med to bliver det 8-10 timer.

På maskinen tager det på nuværende tidspunkt 5 kvarter!!

Det kan jeg li´!

Når jeg bliver rigtig dygtig engang, kan jeg måske strikke en sok på 10 minutter ligesom Ulla, som har undervist mig i maskinstrik.



















Det er mange, men jeg kender også rigtig mange fødder, som elsker sådan nogle sokker

11 kommentarer:

  1. Skønne sokker! Der er altså ikke noget som hjemmestrikkede sokker, og så er det da komplet ligegyldigt, om de er strikket i hånden eller på maskine:-)

    SvarSlet
  2. Så sejt !
    bare det var mig ;))

    Yt

    SvarSlet
  3. Sikke nogle dejlige sokker. Bare det var mig der kunne strikke på maskine. Har forsøgt at lære det engang, men strikketøjet blev ved med at hoppe af maskinen, så jeg tabte tålmodigheden til sidst.

    SvarSlet
  4. Jeg er misundelig ! MEGET misundelig ;-)

    SvarSlet
  5. Det ser rigtig godt ud..der er til mange glade fødder.;)

    SvarSlet
  6. Whau, Mona!
    Fantastisk!
    Du har arbejdet målrettet. Det beundrer jeg.

    SvarSlet
  7. Tak for de dejlige kommentarer.
    Hele min store familie elsker hjemmestrikkede strømper, og jeg vil jo gerne gøre dem glade, men hvis jeg skulle strikke dem i hånden nåede jeg ikke andet.
    Det her er alletiders løsning:-))

    SvarSlet
  8. Hej Mona.
    Jeg har også lært at strikke strømper på maskinen af Ulla, og det er da genialt. Ligesom dig elsker min familie hjemmestrikkede strømper, og hvis jeg skulle lave dem alle i hånden, kunne jeg ikke strikke andet end strømper. Godt nok er jeg glad for at strikke strømper, men variation er godt. Jeg har lige lavet min første møbius efter jeg lærte, hvordan man slår op til en i Hobro.
    God jul til dig og dine.

    SvarSlet
  9. Hej Lisbet. Velkommen på bloggen.
    Ja, jeg er også umanerligt tilfreds med mig selv nu, hvor jeg har knækket koden.
    Det var en hyggelig week-end vi havde dér Lisbeth.
    God jul til dig også:-)

    SvarSlet
  10. Flot - jeg morer mig altid lidt . men der er mange der tror at man bare lige stopper garn i maskinen og så kommer sokkerne ud. Sådan er det ikke. Men når man først kan det, ja så er det nemt. Jeg vil næsten sige, det er sværere at lære at strikke på maskine end i hånden.

    SvarSlet
  11. Ja, jeg undrer mig også lidt, når der er nogen som siger det er snyd at strikke på maskine - så let er det altså heller ikke at lære. Men ærligt talt, så troede jeg også selv, at det var meget lettere før jeg prøvede det.

    SvarSlet