søndag den 4. september 2011

1. projekt færdigt!

Nu kan jeg – håber jeg – strikke strømper på maskine!

Det er jeg glad for, for hele min familie elsker hjemmestrikkede strømper – og min familie er stor, så hvis jeg skulle holde dem alle med hjemmestrikkede strømper, så kunne jeg ikke nå andet end det.























Jeg synes altså ikke endnu, at det er helt nemt at strikke strømper. Det tog mig en hel dag, at strikke disse!

Ulla, vores lærer, siger hun kan strikke en strømpe på 10 minutter!!!
Jeg ser frem til at kunne sige det samme. Det bliver nu ikke lige med det første, men øvelse – øvelse – øvelse – det er det det hele handler om.
Endnu er det sådan, at lige når jeg synes at det kører fint, så taber jeg en maske, og det er altså ikke sådan bare at samle en maske op – de løber nemlig hurtigt i sådan noget maskinstrik.

Jeg er tilfreds med strømperne, og ude af huset igen, for kurset fortsætter i dag, søndag.

Garnet er Regia Strømpegarn.

8 kommentarer:

  1. Imponerende. God fornøjelse i dag:o)

    SvarSlet
  2. De er blevet flotte! Jeg drømmer også om at få en strikkemaskine, men har det nok ligesom dig - at jeg ikke er så god til at sætte mig ind i sådan noget teknisk( kan dårligt finde ud af min nye mobiltelefon). Men hvor ville det være skønt at kunne forsyne hele familien med hjemmestrikkede sokker:-) De hjemmestrikkede karklude er da også suverænt lækre:-)

    SvarSlet
  3. De er super skønne, dejlige farver ;)
    Jeg kender flere der hurtigt kan få sådan et par igennem maskinen, så mon ikke lidt øvelse kan gøre det.

    Yt

    SvarSlet
  4. Hvor er de flotte!
    Gu' ve', hvad du så kommer hjem med idag!
    Jeg tror ikke engang, jeg kan huske, hvordan de strikkes, men jeg har jo Ullas gode opskrift.
    God strikkelyst!

    SvarSlet
  5. Ja, Heidi. Jeg er også imponeret, men som Yt skriver, så er der altså adskillige, som lynhurtigt kan få sådan nogle strømper færdige på maskinen, så mon ikke også vi kan lære det:-))

    SvarSlet
  6. Irene, jeg skal virkelig hente noget tålmodighed og omhyggelighed frem, når jeg er sammen med den maskine - der er tit en eller anden knap, som jeg har glemt at trykke på, og så er det det går galt. Men jeg tror på projektet - endnu!

    SvarSlet
  7. Jeg fik da strikket noget Ann. Det er fint nok med de dér opskrifter, men når der er gået et stykke tid, så har jeg glemt alle "fagudtrykkene", og så er jeg virkelig på den. Det det gælder om for mig, er at gøre det så tit, så det sidder i fingrene i stedet for i hovedet (de er mere stabile) :-)

    SvarSlet
  8. Irene. De dér karklude, de er så gode, så gode. En dag laver jeg nogle gode gæstehåndklæder også - vupti!!

    SvarSlet