onsdag den 5. marts 2014

Kashmir Cardigan


Jeg kan godt lide, at have noget let at strikke på
mens jeg ser fjernsyn.
Da jeg fik bogen  “ The Map Collection “ I slutningen af 2013,
faldt jeg straks over Kashmir Cardigan.
Dèn skulle det være.
Jeg fandt garn frem, og fik strikket et godt stykke,
men så gik det hele  pludselig op I dukker og julegaver
og så blev den lagt til side.
Nu er den så færdig, og jeg HAR registreret,
at jeg langt fra er den eneste, som faldt for denne model .

DSC00247

Men til forskel fra en del andre, har jeg ikke tænkt mig
at strikke flere.
Jeg kom til at kede mig, og det dér med fjernsynet,
det gik altså heller ikke.
Man skal holde øje med strikket, for man strikker med 3 tråde
ad gangen, og JEG kommer nemt til ikke at få alle tre med hver gang.

DSC00245


Mens jeg strikkede den, tænkte jeg, at det nok blev sådan
en slasket én, med “røv” I, når man havde brugt den lidt.
Det passer ikke.
Den sidder godt, og faconen holder I brug.
Kombinationen af de tre garner giver et rigtig godt hold.
Efter vask gav jeg den en omgang I tumbleren på “rulletørt”
Det fik den til at filte lige tilpas, så jeg er ret tilfreds med den.
FAKTA:
Model: Kashmir Cardigan af Helga Isager fra bogen “The Map Collection”
str S/M !! Jeg plejer altså at bruge L, men da jeg havde slået masker op
og strikket et lille stykke, enedes jeg om, at den blev alt for stor I M/L
-heldigvis startede jeg forfra og den passer fint.
Garn: 1 tråd “ Drops” Kid Silk fra “lageret (der var næsten nok)
1 tråd Blackhill Højlandsuld I farven “Lakrids
Den sidste tråd, er forskellige grønne farver I Blachhill Højlandsuld
fra Garnudsalg.dk
P: nr. 6
Ændringer: Jeg har stort set fulgt opskriften .
Jeg har dog undervejs strikket I-cord på kanterne foran,
og også I halsen.
Jeg har ladet ærmerne være korte, for jeg vil bruge den
til at gå og arbejde I, og så er det irriterende med
for lange ærmer.
Tilfreds eller ej: Jo, den er blevet overraskende god Winking smile
så jeg er meget tilfreds, og den ER taget I brug.

22 kommentarer:

  1. Tillykke med den fine sag.
    Kashmir er så populær i blogland pt. Årsagen hertil må være, at den er så super anvendelig.
    Måske jeg selv skulle "overgive" mig til de tre tråde på et tidspunkt......

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorthe og velkommen til. Du må i gang - den er også dejligt varm.

      Slet
  2. Svar
    1. Ja, og det er den også - jeg var ellers noget skeptisk - men nu var jeg jo begyndt.

      Slet
  3. Den er vel nok flot. Det er nogle skønne grønne nuancer du har sat sammen.

    SvarSlet
  4. Den er blevet rigtig flot. Lækker trøje, som går sin helt gode årstid i møde :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er et dejligt klima i den :-)

      Slet
  5. Den er blevet rigtig fin. Du har ret, man skal holde tungen lige i munden, når alle tre tråde skal med hver gang.
    Jeg er i fuld gang med kashmir også, men bliver noget bekymret om den bliver for stor, jeg plejer at bruge small, når jeg ser du har lavet en str mindre

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg syntes at jeg hurtigt kunne se, at den blev for stor, så mon ikke også du kan det :-)

      Slet
  6. Ja, tre tråde må være en udfordring. Jeg synes, jeg laver "halve" masker bare i supersoft med en tråd af gangen!
    Den er smuk din Kashmir. Jeg er faktisk overrasket over at der er "hold" i den, jeg tænkte nemlig der ville komme .... former... i den i brug. Så du har da en skøn jakke til foråret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også ret god til de dér halve masker, og opdager dem altid alt for sent ;-)
      Nu har jeg siddet på cardiganen i en uge, og man kan ikke se det.

      Slet
  7. Tak for fremvisningen, jeg har været meget i tvivl om "min" kashmir nu blev god, - jeg tænkte at den bliver et stort tæppe- men nu er jeg mere motiveret ifht at strikke den færdig:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. På en måde fatter jeg ikke at jeg begyndte på den, for jeg var meget skeptisk, men den skepsis er bestemt gjort til skamme.

      Slet
  8. Den er virkelig fin. Det er sjovt at se så mange forskellige udgaver af Kashmir. Jeg kan godt lide farverne i din version.
    Sjovt jeg har samme problem når jeg strikker med flere tråde. Jeg er simpelthen nødt til at kigge ned på hver maske og holde øje, for ellers smutter der er en tråd, så jeg kan heller ikke se fjernsyn under strikningen.

    SvarSlet
    Svar
    1. ;-) Jeg plejer at sige, at jeg hører fjernsyn.

      Slet
  9. Jeg har også en færdig kashmir,eller ihvertfald næsten,den mangler en vask,og je strikker heller ikke flere af dem,tror faktisk ikke engang jeg får brugt den jeg har lavet,din er da bare blevet fantastisk i farverne,hvor meget kidsilk fra drops brugte du ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaa, ser du ;-) jeg havde 9 nøgler Drops kid-silk fra en restekurv i en eller anden garnbutik. Da jeg havde brugt dem, og det havde jeg, da jeg skulle strikke ærmer, strikkede jeg bare videre med to tråde Lakrids og en tråd grøn (?) Blackhill Højlandsuld. Se at få den færdig, måske bliver du lige så overrasket som jeg ;-))

      Slet
    2. Tak for oplysning: )),min kashmir bliver en ommer, den bliver altså for stor

      Slet
  10. Arj, Mona, det er den flotteste, jeg har set indtil nu!
    Den ser mere fast ud, som du jo så også bekræfter, at den er.
    Jeg kan ikke huske garnkombinationerne på alle de udgaver, jeg har set, men har du selv en fornemmelse af, hvilket garn, der har den gode betydning?

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre fra dig, jeg troede du var blevet helt væk;-) Jeg strikkede jo først lidt m/l, men fandt ud af, at det nok blev rigeligt rigelig. Da jeg skulle trævle op, var det rigtig bøvlet, og jeg tænkte, at det var nok den der Kid-silk, og det tror jeg stadig. Det er den der holder godt sammen på det hele. Jeg må også sige, at jeg ikke strikker løst, og at jeg ikke har lavet strikkeprøve.

      Slet