lørdag den 23. juli 2011

Hipolyta

Jeg småstrikker jo i denne tid, og nu blev "Hipolyta" fra Lisa Renners bog "Close" færdig.
Den er strikket i en hør/silke-blanding, som er lækker at have på her om sommeren.



Bogen hedder jo Close.
Lisa Renner skriver" Jeg er meget fascineret af kvindekroppens former og jeg synes vi skal vise dem frem.
Jeg er helt enig med hende!
" Jeg synes, vi med rimelighed kan stille det krav til vor beklædning, at den skal understrege og forstærke vores positive sider"

Det er jeg også enig med hende i - men jeg må altså erkende, at jeg ikke synes tætsiddende tøj understreger og forstærker mine positive sider.

Heldigvis er jeg omgivet af smukke kvinder, som med ynde og elegance, kan bære tætsiddende tøj.



selvom de bliver fanget i rengøringsmode.

Vi tog et billede udenfor, det gør et eller andet ved farven, som ikke er rigtigt.

Facts;
Opskrift: Hipolyta af Lisa Renner
Garn: Silke/hør fra Colourmart.
P: nr.4
Garnforbrug: 200gram
Ændringer: Jeg har forlænget livet med 6 cm (vi kan ikke lide når det stumper)
Jeg havde en glasperle liggende, som jeg har syet på, med en hæklet trense i samme farve som rillen i bunden.
Den sidder godt, især ærmegabene er fine, synes jeg.
Jeg kunne godt finde på at strikke en til - engang!

7 kommentarer:

  1. Hvor er den fin!
    Den klæ'r hende!
    Ja, det er godt, at ærmegabene ikke går ned til under bh'en. Det kan jeg også godt li'.
    Sød detalje med perlen.

    SvarSlet
  2. Der er rigtig fin. Og ja, ærmegabene ser perfekte ud. Jeg synes ofte ærmegabene bliver for store på den slags toppe.

    SvarSlet
  3. Ja Ann. Der var en indtagning, som råbte på en perle eller lignende. Den kan jo udskiftes efter humør.

    SvarSlet
  4. Det er rigtigt Pia, det med de store ærmegab - det ser grimt ud når man kan se bhén - for det meste, syn´s jeg.

    SvarSlet
  5. Den er blevet flot. Har lige købt bogen i dag.
    er der en herinde der ved hvad hun mener når hun i oskrift til Æreteblomst skriver Strik rundt i "ps".. Kan ikke se noget sted i bogen hvad det betyder.
    hilsen
    tina Jæger

    ps kan ikke finde ud af at oprette mig som bruger meds billed på nettet, irriterende

    SvarSlet
  6. Hej Tina. Velkommen her, og tillykke med din nye strikkebog.
    PS betyder perlestrikning.
    Jeg er ikke nogen ørn til computer, men hvis du opretter en blog, kan du sætte billede på dér. Du kan jo bare lade være med at skrive på den - det er gratis.

    SvarSlet
  7. Det er blevet en superflot bluse! I det hele taget er der så mange dejlige modeller i den bog:-)

    SvarSlet